Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Üdülési joggal húztak csőbe

2014.02.01. 

   Forrás: Blikk (http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/udulesi-joggal-huztak-csobe-2308857)

Zirc — Alaposan ráfizetett egy nyugdíjas házaspár arra, hogy ki akarták élvezni a pihenés éveit és bedőltek egy üdülési jogot árusító cégnek.

István (65) és felesége, Anna (64) még 2010-ben vásárolták meg 400 ezer forintért a Szelestei Kastélyba szóló jogot. Egy évvel később István megbetegedett, a házaspár pedig úgy döntött, megszabadul a lehetőségtől. Ekkor kerültek a cég hálójába.

– Telefonon ajánlottak egy másik üdülési jogot, pedig mi a már meglévőt is el szerettük volna adni az uram súlyos betegsége miatt – kesergett az idős hölgy. – Naivan elhittük, hogy előbb vennünk kell egy másik üdülési jogot, majd a kettő árát egyszerre kapjuk meg egy év múlva. Sajnos anyagilag nem álltunk már úgy, hogy az általuk kért egymilliót befizessük. Emiatt egy „kedvező" hitelre is rábeszéltek minket.


Az ígért egy év azonban már több mint egy éve lejárt, a nyugdíjasok pedig egy fillért sem láttak a beígért pénzből. Helyette csak a törlesztőt fizethetik még két évig, ami havonta közel 30 ezer forint. Sőt a cég most 80 ezer forintot követel üdülés fenntartási költség címén a két idős embertől.

– A törlesztőrészlet elviszi a maradék nyugdíjunkat is. Ráadásul a gyerekeink is hitellel küzdenek, így ők sem tudnak segíteni rajtunk – panaszolta a nyugdíjas asszony.

A megtévesztés módja, és a főleg idős embereket becsapó cég már nem ismeretlen az ügyvédek előtt.
Ez tipikus forgatókönyv. Magyarországon az üdülési jogok 80 százalékát így adják el – közölte a szomorú tényt dr. Kende Júlia ügyvéd. – Ha a hitelező bank az aláírástól számított 14 napon belül utalta át a cégnek az üdülési jog árát – amin belül a vásárló elállhat a vételtől – akkor a cégnek kötelessége kamatostól visszafizetni az átvett összeget 30 napon belül. Az értékesítést szabályozó kormányrendelet szerint ugyanis 14 napon belül nem lehet senkit kifizetésre kényszeríteni, sem az összeget átvenni – magyarázta az ügyvédnő.

„Amennyiben egy vendégünk rendelkezik olyan üdülési héttel, amelyre már valamilyen személyes indokból nem tart igényt, lehetősége van arra, hogy egy nyilatkozattal erről lemondjon, és apartmanja értékét egy másik, általunk értékesített, magasabb színvonalú apartman árába kedvezményként beszámítsuk. A szóban forgó ügyféllel folyamatos kapcsolatban állunk, problémája nem ismeretlen előttünk, de nem lehet pontosan meghatározni, hogy egy adott üdülési hétre mikor találunk fizetőképes vevőt" – válaszolta kérdésünkre a cég vezetője.